5 Mart 2014 Çarşamba

20.08.2012 - BARCELONA / ŞEHİR ve LİMAN

 
Tur programı nedeniyle sabah 08:30 itibariyle Barcelona için geziye başlayacağız. Bu nedenle 1 gün önce güne erken başlamaya karar vermiştim. Saat 07:00 itibariyle kalktım ve kahvaltı yapmak için odamdan ayrıldım.
 
Kalacağımız otellerin hizmetleri yarım pansiyon olduğu için güne güzel bir kahvaltı ile başlamak istedim. Oteldeki kahvaltı çeşitlerini bilemiyorum. Çok fazla yiyecek tüketmek yerine, kendimi tok tutacak yiyecekler tüketmeyi tercih ve tavsiye ederim.
 
   Kahvaltı sonrasında hem alışkanlık hem de biraz daha ayılmak ihtiyacı ile kahve içmeye başladım. Bu sırada fark ettim ki; kahvaltı yapmak için herkes ile birlikte gelirseniz veya geç kalkarsanız kahvaltı yapamamak ihtimaliniz bulunmaktadır. Zira çeşitler azalmaktadır, mevcut çeşitleri de siz beğenmeyebilirsiniz. 
 
Barcelona ile ilk tanışma yerimize, panoramik şehir turumuza başlayacağız. Gideceğimiz bölge Montjuic ismi ile adlandırılan, şehre tepeden bakabileceğimiz bir yer.
 
 
Montjuic Tepesine doğru giderken olimpiyatlar için oluşturulan olimpik kent bölgesinden geçiyoruz.
1992 tarihinde yapılan Barcelona olimpiyatları için de ev sahipliği yapan - Estadi Olimpic Lluis Companys -  Olimpiyat Stadı.
 
Halen çeşitli organizasyonlar için de kullanılmaya devam etmektedir.

Detaylı bilgi için;
http://tr.wikipedia.org/wiki/Estadi_Ol%C3%ADmpic_Llu%C3%ADs_Companys



Montjuic Tepesine gittiğiniz  zaman Barcelona'yı ve Liman bölgesini tüm ihtişamı ile seyredebilirsiniz.
Etkilenmemek elde değil.


Barcelona Limanı, bir yıl içerisinde ortalama olarak 700 Bin gemiyi ağırlamaktaymış.



 
 








Montjuic Tepesi'nden şehri seyrederken kaşif Kristof Kolomb heykeli ilk olarak gözüme çarpan yapılardan biri olmuştur.





Olimpiyat oyunları hazırlıkları içerisinde yapıldığı söylenen halk oyunu heykelidir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder