10 Mart 2014 Pazartesi

20.08.2012 - BARCELONA / CAMP NOU


Yirmi ağustos tarihi hayatımın en önemli günlerinden biridir. Yıllardır Barcelona'nın maçlarını seyrederim. Son 5 yıldır daha da aktif olmaya çalışan bir taraftarım, Türkiye'deki ismi ile kongre üyeliğini hedefliyorum ama "Ola" dışında bir kelimesini bilmediğim İspanyolca ile nasıl başa çıkabileceğimi bilemiyorum!

Barcelona'nın kendi sahasında oynadığı her maçını seyrettiğimde Camp Nou stadını görmek, muhteşem atmosferi kanlı ve canlı olarak yaşamak istemişimdir. 1 günlük Barcelona seyahatimde de 20 Ağustos gününe uyandığım andan itibaren bu isteğimi gerçekleştirmeyi düşünüyordum.

Muhteşem La Sagrada Familia kilisesi ziyareti sonrasında Camp Nou ziyaretimi gerçekleştirmek için harekete geçtim. Rehberimiz Bora Bey'den en kısa sürede nereden ve nasıl gidebileceğim konusunda yardım aldım.
İlk hedefimi belirledim ; Plaça de Catalunya - Katalunya Meydanı.

 
Plaça de Catalunya - Katalunya Meydanı, Barcelona'nın en işlek meydanı olarak bilinen bir alan. Benin gördüğüm zaman da cıvıl cıvıldı ve kalabalıktı. Günün her saatinde işlek olan meydan, çeşmeleri ve heykelleri ile de ünlüdür. Ulaşım yönünden çok rahattır, ayrıca meydandan ünlü caddelere de kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Benim Camp Nou'ye ulaştığım gibi...



 
Katalunya Meydanında taksiye bindim. Hedefime bu kadar yaklaşmış iken metro, otobüs v.s. ile zaman kaybetmek istemiyorum. Yaklaşık olarak 10-11 dakika süren yolculuğumuzda 50-55 yaşlarındaki, gür beyaz bıyıklı taksici ile sohbet ettik. Özet olarak bu ilginin kaynağını sordu, ben de içimdeki Barcelona aşkının bambaşka olduğunu ilettim. 
  
 
 
 
 
 
Liglerin bitmiş olması nedeniyle stadı görmek dışında bir aksiyon yapamayacağım. Store'dan alacağım forma ve diğer aksesuarlar için sabırsızlanıyorum.

Alışveriş sonrasında stadı, çevresini, açık ise müzesini gezmeye karar verdim. Gişeden stat turu için bilet alacağım sırada aynı akşam yapılacak olan özel maçın ilanını gördüm. O anda yaşadığım mutluluğu anlatamam. Hemen hızlı adımlarla diğer gişeye gittim ve Sampdoria maçı için biletimi aldım.


 
Bir taraftarsanız ve takımınızın maçına gidecekseniz her zaman "ben buradayım" diyebilmelisiniz.
Senin maçı seyreden diğerlerinden bir farkın olmalı, taraftarlığını önce görsel olarak belli etmelisin.
Bunu da en iyi şekilde takımızın bir atkısı, beresi, forması v.b. ile tribünde yerinizi alarak gösterirsin.
 
Ben de buradayım dedim ve stat alanında bulunan mağazaya gittim.

 
Mağazanın içi abartmadan yazıyorum insanlarla doluydu. İnanın böyle bir manzara ile karşılaşacağımı zannetmiyordum. Çocuklar, her yer çocuk dolu ve sesleriyle mağazanın içini öyle bir dolduruyorlar ki...
 
Uzak doğulusu, kara tenlisi, sarışını, hangi ülkelerden olduklarını tek tek sıralayamam ama çok güzel bir tabloydu. Aldıkları formalarını hemen giymişler, forma sırtlarına da hemen kendi isimlerini yazdırmışlar. Ürünlerin üzerine belirli bir ücret karşılığı hemen isim yazdırabiliyorsunuz.
Ben kendime hayranı olduğum Andres Iniesta'nın 8 numaralı formasını aldım.
 
Mağaza içinde yüzlerce çeşit aksesuar ve giyim ürünleri var. Bütçenize göre bir ürün mutlaka bulursunuz ama inanın özellikle giyim ürünlerinin hepsinden almak istiyorsunuz.
 
Bütçeyi özellikle belirtmek istedim. Avrupa ülkelerinde alışverişler yaparken dikkat etmekte yara var. Ürünler Euro olarak satılıyor ve Tl ile aralarındaki kur farkı malum. 
 
 
 
 
Türkiye'de Nou Camp olarak telaffuz edilen Camp Nou veya resmi olarak Estadi Del Futbol Club Barcelona.
 
 
Yaklaşım olarak 100 Bin kişilik kapasitesi ile Avrupa'nın en büyük stadıdır. 1954 yılında yapımına başlanmış,1957 yılında açılmıştır.

 
Stat çevresinde 102 adet kapı bulunmaktadır. Üşenmedim ve çevresini dolaştım

 
Barcelona'da uzun yıllar forma giymiş efsane oyunculardan Ladislau Kubala'nın  stat alanında heykeli bulunmaktadır.
Oyuncu futbol kariyeri boyunca 3 ülkenin - Çekoslavakya, Macaristan, İspanya- formasını giymiş.



 



 

 

 
Maç için giriş yapacağım stat kapısının numarası 34 yani İstanbul plaka numarası. Saat 20:00 itibariyle kapılar açıldı ve deyim yerindeyse stadın tepe noktasına tırmanmaya başladım.
 
 
 
 
Camp Nou o kadar yüksek ki tepe noktasından şehrin bir bölümünü görebilirsiniz.

 

 
 
Sizleri neler mutlu eder bilemem ama bu resim ve daha fazlası, hatırladıkça heyecanlandığım hayat kareleri...paylaştığım için mutluyum... yenilmeseydik daha mutlu olacaktım...
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder